KURSET ER AFLYST P.G.A. FOR FÅ TILMELDTE
Hvad handler kurset om
Indhold
- Den gode arbejdsplads - hvad er det?
- Elementerne i det psykiske arbejdsmiljø
- Sammenhæng mellem psykisk arbejdsmiljø og social kapital
- Kerneopgavens betydning for det psykiske arbejdsmiljø
- TR, AMiR og lederens forskellige roller i arbejdet for den gode arbejdsplads
- Ledelse af forandringsprocesser
- Forberedelse af og opfølgning på en hjemmeopgave med fokus på at skabe den gode arbejdsplads
Kurset byder på oplæg, øvelser, diskussioner og løbende refleksioner over de nye perspektiver i relation til egen praksis.
Efter kurset
- Har I forståelse for elementerne i psykisk arbejdsmiljø og sammenhængen med social kapital og kerneopgaven
- Er I bevidste om de forskellige roller, som TR, AMiR og leder hver især har i samarbejdet om den gode arbejdsplads
- Kan I sætte gang i en proces om udvikling af det psykiske arbejdsmiljø på jeres arbejdsplads ud fra inspiration og konkrete metoder fra kurset
- Har I fået inspiration til, hvordan I kan skabe medejerskab for den proces, I vælger at sætte i gang på arbejdspladsen
Din forberedelse
Mellem første og sidste del af kurset arbejder I med en hjemmeopgave med fokus på udvikling af det psykiske arbejdsmiljø på jeres arbejdsplads.
Inden kursets første del, skal I overveje i TRIO’en (TR, AMIR og Leder), hvilken indsats på arbejdspladsen I vil sætte fokus på i hjemmeopgaven.
Målgruppe
- AMiR
- TR
- Ledere, uanset faglig baggrund
Medlemmer af Ergoterapeutforeningen eller Danske Fysioterapeuter har fortrinsret.
Forudsætninger for at deltage
OBS! Der skal deltage mindst 2 fra samme arbejdsplads for at kunne blive optaget på kurset.
For at skabe plads til flest mulige arbejdspladser kan der som udgangspunkt kun deltage 1 TR, 1 AMiR samt 1 leder fra samme arbejdsplads.
TR
- Du skal have gennemført Modul 1 og Modul 2 på TR-grunduddannelsen eller den tidligere grunduddannelse (før 2012).
AMiR
- Du skal have gennemført den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse, og have minimum et halvt års erfaring som AMiR
- Være medlem af Etf
Leder
- Er du uddannet ergoterapeut eller fysioterapeut, skal du være medlem af Ergoterapeutforeningen eller Danske Fysioterapeuter
- Har du en anden faglig grunduddannelse, skal du være medlem af en forhandlingsberettiget organisation
- Uanset faglig baggrund skal du indgå som leder i det daglige arbejdsmiljøarbejde.
Ikke medlem af Etf
Hvis du ikke er medlem af Etf., skal du skrive mail til Karina Jeppesen, kj@etf.dk med oplysning om:
- Kursusnavn og dato
- Navn og adresse
- Hvem betaler?
- Hvis arbejdsgiver betaler:
- Oplys betalers navn og adresse
- CVR.nr.
- EAN.nr.
Hvis du selv betaler, sendes faktura til den mail, som du oplyser ved tilmelding og som oplyses på deltagerlisten.
Varighed
Første del er et internatkursus fra 11.-12. september 2018.
Sidste del af kurset er 30. oktober 2018.
Hvad er et internatkursus: Du er på kursusstedet fra kursusstart dag 1 til undervisningen slutter dag 2, inkl. middag, socialt samvær samt overnatning mellem første og anden dag.
Pris
Kurset er gratis for medlemmer.
Leder, med anden faglig grunduddannelse, skal betale et deltagergebyr på 4.800 kr. Ved tilmeldingsfristens udløb er tilmeldingen bindende. Ved afbud betales deltagergebyret kun tilbage, hvis kursuspladsen kan blive besat til anden side.
Udgifter ifm med kurset
TR
- Etf dækker udgifter til transport. Der gives ikke lønrefusion fra Etf til TR.
- Husk at søge om tjenestefri inden kursusstart jf. TR-aftalen's bestemmelser om TR's deltagelse på TR-kurser.
- Find Etf's retningslinjer om refusion af transport her
AMiR
- Etf dækker udgifter til transport. Der gives ingen lønrefusion fra Etf.
- Husk at søge om tjenestefrihed med løn inden kursusstart.
- Find Etf's retningslinjer om refusion af transport her
Deltagerantal
Min. 15 og max. 30 i alt.
Underviser
Eva Thoft, Arbejdsmiljøkonsulent ved TeamArbejdsliv.
Kursusleder
Sannie Jørgensen, Forhandlingskonsulent i Danske Fysioterapeuter.
Program
Deltagere får programmet tilsendt ca. 4 uger før kursusstart.
Dine data
Ergoterapeutforeningen og Danske Fysioterapeuter varetager administrationen af kurset i fællesskab. Derfor vil dit navn, postnr./by, arbejdsplads og e-mailadresse blive udvekslet med dem i forhold til deltagerlisten og den efterfølgende evaluering af kurset.