ESI-introduktion
Formål
- At vurdere kvaliteten af personers sociale interaktion
- At vurdere et eventuelt behov for ergoterapeutisk intervention, ligesom undersøgelsen kan være med til at målrette interventionen
- At måle ændringer over tid i forhold til personens sociale interaktion
Fremgangsmåde
- ESI interview med personen, hvis det er børn kan forældre/lærer/pædagog inddrages
- Observation af barnets sociale interaktion i minimum to sociale aktiviteter i barnets naturlige sociale sammenhænge med sædvanlige sociale partnere. Elektronisk scoring i ESI software
- Analyse
- Skriftlig dokumentation (journalnotat, rapport)
- Formidling
- Vurdering af hvorvidt der er behov for yderligere ergoterapeutiske tiltag
Målgruppe
2 år og opefter.
Hyppighed
Ved opstart af træningsforløbet, eventuelt under forløbet og ved afslutningen af forløbet.
Ressourcer
- Personers nære sociale miljø
- Uddannet ergoterapeut med ESI kalibrering
Referencer
- www.amps-danmark.dk
- www.innovativeotsolutions.com/content/esi/
- Søndergaard, M., & Fisher, A. G.. Sensitivity of the Evaluation of Social Interaction measures among people with and without neurological or psychiatric disorders. American Journal of Occupational Therapy 2012; 66, 356─362.
- Fisher, A. G. & Griswold, L. A. (2010). Evaluation of Social Interaction (2nd ed.). Ft. Collins, CO: Three Star Press.
- Englund, B., Bernspång, B., & Fisher, A.. Development of an instrument for assessment of social interaction skills in occupational therapy. Scandinavian Journal of Occupational Therapy 1995; 2, 17–23