Udviklingssamtaler under studieforløb
Formål
- At sikre den studerendes læringsproces i forhold til at nå modulets læringsudbytter
Fremgangsmåde
1 x Præsentation og forventningssamtale:
- gennemlæsning af indsendte præsentationsbeskrivelser
- samtale med den studerende og kontaktergoterapeut med henblik på at uddybe præsentationen, etablere samarbejdet samt i fællesskab udarbejde læringsmål for den kliniske undervisningsperiode
- samtale med henblik på forventnings- og rolleafstemning
Ugentlige udviklingssamtaler:
- samtale med den studerende og kontaktergoterapeut for at evaluere og planlægge læringsaktiviteter
1 x Midtvejsudviklingssamtale:
- samtale med den studerende og kontaktergoterapeut med henblik på at evaluere læringsmål og sætte nye læringsmål
1 x Afsluttende udviklingssamtale
- samtale med den studerende og kontaktergoterapeut med henblik på at evaluere læringsmål og sætte nye læringsmål samt evaluering af samarbejdet gennem den kliniske undervisningsperiode
Målgruppe
Ergoterapeutstuderende, tilknyttet Professionshøjskolen Metropol på modul 6 og modul 9 i psykiatrisk klinisk undervisning.
Hyppighed
Modul 6 pr. studerende
6 x 1 time
3 x 1½ time
Modul 9 pr. studerende
7 x 1 time
3 x 1½ time
Ressourcer
Modul 6 Forberedelse klinisk underviser: 5 timer
Modul 9 Forberedelse klinisk underviser: 5½ timer
Referencer
- Håndbog for klinisk undervisning